Assalamualaikum..semua♥


.....سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ.....


"YA ALLAH,,di hari yang penuh kemuliaan ini, Kau berikanlah rezeki yang melimpah-ruah & penuh keberkatan kepadaku dan suamiku, anak2ku,keluargaku&kel­uarga suamiku, Ya ALLAH,lindungilah kami Ya ALLAH & jauhkanlah kami dari perkara yang mendatangkan keburukan. Berkatilah kehidupan kami YA ALLAH.."...أَمِِيْن يَا رَبَّ العَالَمِينْ..(Selawat)

Followers

Thursday 25 July 2013

Ramadhan 15 : Sushi King? Biar Betul?!


Yakiniku Bento

Selingan...tetiba aje buat muka macam tu

Saya bukanlah peminat sushi. Memang susah nak terima dek tekak ni. Sebab dulu pernah cuba beli sushi yang kat jusco tu, yang jual siap dalam bekas-bekas tu kan. Nampak cam best aje saya pun belilah. Bila masuk aje dalam mulut, rasa nak terkeluar semua isi perut. Saya pun tak pasti kenapa. Atau mungkin sushi yang saya pilih tu tak sedap ke apa ke. Jadi, saya andaikan sushi bukanlah sesuatu yang dekat di hatiku dan tekakku. Cehhhh...wah

Entah macam mana, tetiba semalam hubby ajak berbuka puasa kat sushi king. Oh, itu bukan satu idea yang menarik tu. Mula-mula muka kelat jugaklah. Tapi, ikut ajelah. Sebab suami memang suka makan sushi.

Time nak order tu pun, saya memang blur tak tau nak makan apa. Hubby dah siap-siap dah ambik segala macam sushi yang duk berjalan macam ketapi tu. Saya dah belek berkali-kali, tak ada satu pun yang saya berkenan dan nak cuba rasa. Saya geleng-geleng aje bila hubby suruh pilih. Terus saya cakap kat hubby, 'ma nak nasi.' Haha! Memang saya dan nasi susah nak berpisah. Ish...macam mana nak duduk oversea ni.

Lepas belek-belek menu, saya decide nak ambik bento. Namanya yakiniku bento sebab nampak macam okay aje dan tak pelik sangat. Dalam hati, saya tak putus-putus berdoa semoga saya dapat menghabiskan makanan ni. Walaupun mungkin tak sedap, saya akan tolak-tolak masuk melepasi tekak. Amboi! Hehe. Risaulah nanti tak habis kan dah membazir.

Kesian pulak kat anak-anak, sebab diorang tak nak apa-apa. Agaknya sebab tangan masing-masing tengah sibuk nak mengusik sushi yang bergerak-gerak. Kalau boleh semua sushi yang lalu tepi diorang, semua nak ambik letak atas meja.

Suapan pertama yang masuk ke dalam mulut...emm...alhamdulillah, sedap. Daging tu rasanya macam sama dengan resepi saya aje. Dan dan aje kan. Haha. Tapi, okaylah. Not bad. Pastu hubby suruh test makanan dia pulak. Namanya saya tak sure tapi ada sliced raw fish, ada seaweed sikit, ginger, soy sauce kot dengan perahan lemon. Saya tak percaya yang saya telan benda alah tu. Sedap! Rasanya sejuk aje bila masuk dalam mulut dan pedas-pedas masam sikit.

Pengalaman yang sangat menarik! So, siapa-siapa yang memang kaki sushi king tu bolehlah suggest kat saya makanan yang sedap-sedap. InsyaAllah, akan datang lagi lain kali.

Sekian... (Pagi-pagi dah cerita pasal makan...hehe...okay selamat berpuasa!)

8 comments:

  1. waa bestnya.. sy x reti nak makan sushi2 ni.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...akak pun tak reti la dik, baru nak cuba belajar2 ni...boleh la telan sikit2 hehe...

      Delete
  2. uwaaaa...tak reti gak mkn suhi2 nie...bg petua sket supaya tekak nie leh terima hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...saya xberani cuba lg yg rupanya nampak cam pelik2 tu...xtau r camne, mgkin satu hari nnti r kot...hihi

      Delete
  3. alahaaaaiii terliurnya nk mkn bento.mix bento sedapppp~

    ReplyDelete
    Replies
    1. suggest la kat akak...r pura wat new post psl food kt sushi king tu ekkk...huhu...

      Delete
  4. adik kak lea suka makan kat situ.kak lea pernah jugak nak try dengan officemate,sebenarnya excited tengok makanan tu berjalan pusing he3...tapi tak jadi sebab masing2 dah buat muka biru kepucatan(sebenarnya tak tau nak order apa sekian terima kasih he3)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...kan? mula2 tu saya biru pucat juga...tp best kan tgk mkanan tu pusing2...hihi

      Delete