Assalamualaikum..semua♥


.....سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ.....


"YA ALLAH,,di hari yang penuh kemuliaan ini, Kau berikanlah rezeki yang melimpah-ruah & penuh keberkatan kepadaku dan suamiku, anak2ku,keluargaku&kel­uarga suamiku, Ya ALLAH,lindungilah kami Ya ALLAH & jauhkanlah kami dari perkara yang mendatangkan keburukan. Berkatilah kehidupan kami YA ALLAH.."...أَمِِيْن يَا رَبَّ العَالَمِينْ..(Selawat)

Followers

Thursday 18 July 2013

Kelas Renang Mai Swim


 


Alhamdulillah, hajat nak menghantar anak-anak ke kelas berenang tercapai juga akhirnya. Terima kasih kepada suami sebab sudi bantu menguruskan pendaftaran anak-anak di sini. Anak-anak di daftarkan di Mai Swim. Kelas renang kanak-kanak ini semuanya dilakukan di Pusat Akuatik Darul Ehsan, dekat dengan istana dan Kelab Darul Ehsan. Nak senang pergi, guna GPS. Hehe...

Mamanya pun daftar kelas juga tapi mula lepas rayalah. Bulan puasa ni tak ada kelas untuk dewasa. Bayaran dan jadual untuk kelas berenang bolehlah klik Mai Swim untuk maklumat lanjut ya. Setakat ni anak-anak baru dua kali pergi kelas, setiap hujung minggu. Kelas ada 8 kali. Masih takut-takut lagi. Si abang tu memang takut air sikit. Mamanya takut air banyak!

Bagi kelas renang kanak-kanak, mereka menerima pelajar seawal usia 4 tahun. Kalau nak ikutkan, anak saya yang perempuan tu belum genap 4 tahun, tapi disebabkan dia nak ikut abang dia, kami masukkan sekali.

Buat pengetahuan semua, untuk kelas renang wanita akan diajar oleh pengajar wanita dan begitulah sebaliknya. So tak ada masalahlah nak belajar kan. Cuma, kolam renang tu adalah kolam yang sama dengan pengguna awamlah. Tapi, sekarang ada banyak jual pakaian renang muslimah. Macam-macam jenama ada. Pilih saja yang mana nak. Tak salah kita keluar belanja sikit kan. Kita masih boleh menjaga aurat kita semasa berenang. Islam tu mudah tapi kita jangan ambil mudah ya!

Cuma, nak ingatkan sikitlah, pilih cutting yang bersesuaian untuk pakaian renang tu. Walaupun namanya muslimah swimsuit, tapi ada juga potongan yang tak berapa nak muslimah. Elakkan memilih pakaian renang yang 'membalut' aurat. Sebolehnya ambil saiz yang lebih besar dari saiz yang biasa kita pakai. Saya suka Arena muslimah swimsuit sebab potongan bajunya macam t-shirt muslimah yang biasa tu. Padankan saja dengan tudung. Design pun banyak yang cantik. 


Suami saya ada lesen diving dan kami memang selalu ikut pergi pulau. Timbulnya idea nak belajar berenang ni pun sebab rasa tak bestlah ikut pergi pulau dapat main pasir dengan air kat tepi aje. Kan lagi seronok kalau pandai berenang kan? kan? kan? Sunnah tu. Dalam masa  yang nak bagi anak-anak buat aktiviti outdoor sikit dengan kawan-kawan baru.

Jom kawan-kawan join sekali! Lagi ramai lagi meriah!

7 comments:

  1. berenang mmg best..walaupun penat tapi masih lagi nak ada dalam air..hehe..gudluck akak untuk kelas renang nanti.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu...thank u dik...akak tkt air!!! uwaaaa...

      Delete
  2. berenamg memnag best..tapi terjun papan anjal lagi best.. >_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak...akak ni berenang pun tak lepas lg ni...nak terjun papan tu boleh, tapi takut lepas tu tak timbul2...hahaha

      Delete
  3. Salam...nk tanya bayaran yg dikenakan berapa dan berapa dlm sebulan....sedang mencari kelas renang utk sy sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh log on maiswim.com utk info lanjut. saya pun baru aje tamat kelas renang dgn maiswim...

      Delete
  4. Nk tanya berapa Rm dan berapa kali dlm sebulan? Sedang mencari kelas renang utk sendiri

    ReplyDelete