Assalamualaikum..semua♥


.....سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ.....


"YA ALLAH,,di hari yang penuh kemuliaan ini, Kau berikanlah rezeki yang melimpah-ruah & penuh keberkatan kepadaku dan suamiku, anak2ku,keluargaku&kel­uarga suamiku, Ya ALLAH,lindungilah kami Ya ALLAH & jauhkanlah kami dari perkara yang mendatangkan keburukan. Berkatilah kehidupan kami YA ALLAH.."...أَمِِيْن يَا رَبَّ العَالَمِينْ..(Selawat)

Followers

Thursday 14 February 2013

Jom Tutup Aurat


Ini merupakan printscreen testimoni saya untuk jenama tudung pilihan saya iaitu Tudung NUR. Di sini mereka menyediakan pelbagai pilihan fabrik dan warna mengikut keselesaan dan kesukaan masing-masing. Namun, apa yang lebih penting ianya menepati garis panduan dalam menutup aurat. Selain itu ianya juga tidak jarang, tahan kedut, tahan lasak, mesra cucian mesin dan senang dibentuk. Antara tudung yang menjadi kegemaran saya ialah Tudung Helwa, Tudung Daisi dan Tudung Zuhairah. Sesuai dengan slogan mereka iaitu i-Nur: Dunia Tudung Bidang 60 Anda! Bagi yang berminat bolehlah melayari lawan web mereka, sila klik Tudung Nur

Saya sarankan kepada mereka yang mahu berubah kepada pemakaian tudung labuh boleh memilih Tudung NUR sebagai langkah permulaan. Usah ragu-ragu dengan keputusan yang bakal anda buat. Tetapkan hati, teguhkan iman dan hiraukan sindiran. Saya tau di luar sana ada ramai muslimah yang ingin berubah ke arah yang lebih baik terutamanya dalam bab berpakaian. Tetapi, keinginan mereka terbantut dan sering tersekat dek kerana pandangan orang sekeliling. Kita perlu positif dan setkan minda kita, yang mana lebih penting? Pandangan manusia ataupun pandangan Allah?
 

Cuba kita lihat dalam surah An-Nuur ayat 31, Allah s.w.t berfirman:

"Katakanlah kepada wanita yang beriman: hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang(biasa) nampak daripadanya. dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudung ke dadanya..."

Bila kita lihat dalam ayat ini, jelas menunjukkan perempuan wajib melabuhkan tudungnya hingga ke paras dada. Namun, apa yang terjadi sekarang ini, ramai perempuan yang memakai tudung tetapi masih jarang, tidak menutup dada, dan terlalu pendek (mangsa fesyen). Fikir-fikirkanlah, anda bertudung kerana siapa, jika kerana ALLAH, maka ikutlah seperti yang telah ditetapkan dalam Islam, tak rugi apa-apapun, malahan diri kita terlindung dan terpelihara. Oleh itu, renung-renungkanlah.

Saya bukan menuding jari kepada siapa-siapa. Ini ialah peringatan untuk saya dan semua muslimah yang saya sayangi. Saya juga pernah melalui zaman remaja yang hampir hilang arah tujuan hidup. Alhamdulillah, Allah beri saya kesempatan untuk perbetuli jalan cerita hidup saya. Ini adalah tugas kita bersama untuk saling memperingati dan mematuhi suruhan Allah.

No comments:

Post a Comment