Assalamualaikum..semua♥


.....سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ.....


"YA ALLAH,,di hari yang penuh kemuliaan ini, Kau berikanlah rezeki yang melimpah-ruah & penuh keberkatan kepadaku dan suamiku, anak2ku,keluargaku&kel­uarga suamiku, Ya ALLAH,lindungilah kami Ya ALLAH & jauhkanlah kami dari perkara yang mendatangkan keburukan. Berkatilah kehidupan kami YA ALLAH.."...أَمِِيْن يَا رَبَّ العَالَمِينْ..(Selawat)

Followers

Friday 16 August 2013

Cuti-Cuti Raya




Percutian sambil ziarah raya selama 3 hari 2 malam di Johor memang menyeronokkan. Ini kali pertama saya dan keluarga mertua berhari raya di Johor. Kami bertolak dari Kuala Selangor terus menuju ke Kluang dan menetap di Annika Inn pada malam pertamanya. Annika Inn terletak berhampiran dengan Kluang Mall. Hotel budget aje dan memang sesuailah sebab kami cuma nak berada di situ satu malam saja. Adik ipar saya sekeluarga pun memang menetap di hotel yang sama, ada induksi di kawasan tu. 



Semasa hari pertama kami sampai kami terus pergi cari makan. Malam tu kami makan di Asam Pedas Kota Melaka di pekan Kluang juga sebab suami saya suka makan asam pedas. Ok, not bad. Sedap juga. 



Dari awal sampai akhir asyik gambar durian aje. Mana taknya kalau dah memang bertapa di kebun durian. Anak-anak sayalah yang paling seronok bila dapat merasa sendiri berada di kebun. Siap petik sendiri buah jambu air. Petik buah durian tu memang taklah! Haha! Kebun tu di Kampung Serkat. Jenuh jugalah nak mencari rumah saudara mara. Nasib baik ada waze. Itulah gunanya teknologi, rugi kalau ada tapi tak digunakan. Betul tak?

Percutian ni rasa singkat sangat, tau-tau aje dah nak balik. Rasa tak puas. Kalau boleh nak berjalan berminggu-minggu. Siapa yang tak suka berjalan dan bercuti macam ni kan? Seronok bila sesekali lari jauh sikit dari rumah. Kita rehat-rehat bersama keluarga dan anak-anak. InsyaAllah, next time kita pergi bercuti lagi yer. Jumpa lagi!

9 comments:

  1. vahhhh dueriannnnnn~ leh gila mkn duerian ni.sedap sgt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mau x giler...siap bwk balik 2 guni...huhu...sib bek x pengsan lam kete...haha

      Delete
  2. waaa banyaknya durian.. best tuu!

    ReplyDelete
  3. aaa...beznye!
    yumida mmg hantu durian!
    bez bez...hantar kat sini jugak
    salam lebaran

    jemput baca & komen entry yumida ni intan:

    http://umikasum.blogspot.com/2013/08/jom-komen-blog-jejaka-jambu-aka-mr-nan.html

    pengomen bertuah bakal memenangi hadiah..jemput la singgah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...tu dia kalo dpt durian...mmg berhantu! huhu... insyaAllah intan singgah yer...

      Delete
  4. Nak durian skit hihi..
    xpayah beli, durian mahal jg skrg..
    jom singgah blog sy..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...haah mahal jga skang kan...untung la sapa ada kebun...hihi...insyaAllah, saya dtg singgah ya

      Delete