Assalamualaikum..semua♥


.....سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ.....


"YA ALLAH,,di hari yang penuh kemuliaan ini, Kau berikanlah rezeki yang melimpah-ruah & penuh keberkatan kepadaku dan suamiku, anak2ku,keluargaku&kel­uarga suamiku, Ya ALLAH,lindungilah kami Ya ALLAH & jauhkanlah kami dari perkara yang mendatangkan keburukan. Berkatilah kehidupan kami YA ALLAH.."...أَمِِيْن يَا رَبَّ العَالَمِينْ..(Selawat)

Followers

Wednesday 5 November 2014

Debaran Menanti Ahli Baru

Alhamdulillah, masih lagi dipanjangkan umur untuk menikmati kehidupan hari ini. Saat ni kandungan saya dah pun memasuki minggu yang ke 33. Makin berdebar-debar menanti due date bulan dec ni. Walaupun anak yang ke 4, debarannya tetap sama untuk setiap kehamilan. Sekarang ni dah kurangkan aktiviti biz online, sibuk menjahit barang-barang baby jer. Saya memang jenis yang suka mengadakan sesuatu yang baru untuk setiap kelahiran anak. Teringat kata arwah mak dulu, umpama kita meraikan kelahiran anak tu. Tak semestinya perlu mengeluarkan belanja yang besar. Macam saya, sejak boleh menjahit sikit-sikit ni, saya juga praktikkan ilmu yang mana ada tu. Meh saya tunjuk sikit apa yang dah siap setakat ni.

Baby Quilt
1st time saya jahit baby quilt ni. Tu pun godek-godek tuto di google, youtube, tanya kawan-kawan yang pernah buat. Alhamdulillah, walaupun tak kemas tapi saya happy sebab berjaya siapkannya.

Minky Baby Blanket
Minky baby blanket ni yang paling best sebabnya ni 1st time saya gunakan fabrik minky. Sangat lembut dan gebu sampai saya gunakan terus 1 meter untuk blanket ni saja. Lagipun, budak cepat membesar kan.

Divided Basket
Saya dah lama teringin nak buat divided basket ni. Pattern untuk basket ni saya beli di Noodlehead . Kes malas ler ni nak explore sendiri, beli pattern je senang.

Set Bantal
Saya jahit sarung bantal aje. Bantal dalam tu beli yang readymade dari Sazdiena Collection .

Barut Baby
Last sekali buat masa ini, barut baby. Barut yang lama memang okay je lagi. Saja saya tambahkan bagi banyak sikit. Saya memang suka barut guna cotton putih aje. Suka warna putih nampak bersih aje. Haa...kenapa barang-barang baby banyak warna hijau? Baby boy ke? Hehe. Harap-harapnya dapatlah boy. Tapi, saya memang tak ada scan pun untuk tengok jantina. Sekadar nak tengok dia sihat dan membesar dengan baik. Boy ke girl, dua-dua saya terima kerana itulah anugerah Allah yang sungguh bernilai.

Asalnya warna hijau ni cuma disebabkan panel baby quilt tu aje. Panel tu dihadiahkan oleh seorang kawan craft juga masa kami sama-sama berniaga. Jadi, untuk setkan semua ni, saya jadikan semuanya ada unsur-unsur hijau.

Kesemua fabrik yang cantik-cantik ni boleh di beli dari MayMay Shop Craft Supplies .

4 comments:

  1. Assalamualaikum...
    berdebar menanti si comel kan?hihihi
    pape pun tini doakan moga selamat semuanya k...
    nnti update k..boy @ girl...memang menerujakan nk tau time bersalin nnti..ok nikmatnya...Hanya Allah yang tahu..hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam... haah la tini, mmg berdebar2. InsyaAllah nanti intan update bila dah bersalin. Thanks sudi singgah sini

      Delete
  2. Replies
    1. Waalaikumsalam... tgh ada mood ni tu yg rajin je hehe

      Delete